[O1] Wykrywanie nieszczelności

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • homique
    Drive
    • 2012
    • 45

    [O1] Wykrywanie nieszczelności

    Zamieszczone przez loponez
    Zamieszczone przez szkoda
    Dzida napisał/a:
    Ale szkoda, ma to rozwiercone na 80 cm3 i dlatego musiał zrobić praffko.

    +podtlenek :idea:
    bez power commander'a nie siadam
    to na wiosnę!
    poza tym Ty masz dużo większe doświadczenie, mnie na razie wystarcza to co jest
  • richi9
    Rider
    • 2011
    • 427

    #2
    [O1] Wykrywanie nieszczelności

    Bardzo proszę o pomoc w zrozumieniu tego textu poniżej...
    Temat pierwszy zapodaje kanał 32... I tu pisze: Jeśli wartości w pierwszych dwóch kanałach bloku 32 są ujemne (osiągające np. -10%)
    U mnie nie ma wartości ujemnych ale są wartości jakieś kosmiczne 127 i 134!!!

    A w drugim opisie jest coś takiego:Weryfikację diagnozy potwierdzi obserwacja grupy 032 kanału silnika – powinniśmy zaobserwować tam wartości dodatnie przekraczające +5 do 10%.
    10% czego????
    Bardzo prosze o pomoc...

    TEMAT 1 NIESZCZELNOŚCI W DOLOCIE
    Jakiekolwiek nieszczelności w dolocie objawiać się będą przede wszystkim spadkiem mocy. Przy okazji problemom może towarzyszyć wydobywający się z okolic silnika dźwięk ulatującego powietrza (syk, świst, szum). Diagnozę elektroniczną można przeprowadzić podglądając korekcje na kanale 032 bloku pomiarowego silnika. Jeśli wartości w pierwszych dwóch kanałach bloku 32 są ujemne (osiągające np. -10%) możemy spodziewać się nieszczelności w dolocie – w ten sposób sterownik „broni się” przed jazdą na zbyt bogatej mieszance spowodowanej niedocieraniem do komory spalania zmierzonej ilości powietrza. Diagnoza polegać będzie na dokładnym sprawdzeniu szczelności dolotu i/lub cienkich przewodów podciśnieniowych (np. pęknięcie przewodu sterującego pracą DV rozszczelnia układ doładowania w sposób uniemożliwiający osiągnięcie pełnej mocy).

    TEMAT 2 NIESZCZELNOŚCI W UKŁADZIE PODCIŚNIENIA
    Którykolwiek z elementów dolotu za przepływomierzem (wliczając w to przewody podciśnieniowe sterowania turbiny, DV czy też odmy i układu „secondary air injection” (SAI)), może z wiekiem ulec uszkodzeniu (przetarciu/pęknięciu), a uszkodzenie objawiać się będzie wyłącznie podczas pracy na biegu jałowym. Sterownik zaalarmuje nas wtedy błędem z rodziny „System Too Lean” (mieszanka zbyt uboga). Weryfikację diagnozy potwierdzi obserwacja grupy 032 kanału silnika – powinniśmy zaobserwować tam wartości dodatnie przekraczające +5 do 10%. Należy dokładnie przyjrzeć się dolotowi oraz wszystkim elementom gumowym pod maską. Jakiekolwiek przetarcia przewodów kwalifikują gumę do natychmiastowej wymiany.

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      czym sczytywałes wartosci z bloku 32 ?
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • richi9
        Rider
        • 2011
        • 427

        #4
        Tak czytałem na postoju 127 i 134...
        Ale nie wiem co to za cyfry z kąd to sie bierze...I czy sa w normie..

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          jakim probramem odczytwałes te wartosci w bloku 32
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • richi9
            Rider
            • 2011
            • 427

            #6
            polski vag 4.9 a jest jakas różnica... a jakim zalecasz

            Komentarz

            • german81
              L&K
              • 2010
              • 1414
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              #7
              to jest bład pewnie w probramie i powinien byc tam przecinetuk . sa dwie opcie albo masz nieszczelnosc w układzie turbo albo popa paliwa nie domaga i nie wyrabia sie z paliwem. tu masz linka jak sprawdzic szczelnosc http://www.klubtt.pl/warsztat-zralb-...-dolotowy.html .mozesz tez zrobic logi dynamicze z bloku 2 31 115 118 bo moze sama sonda moze byc trafiona
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz

              • richi9
                Rider
                • 2011
                • 427

                #8
                dzis przeskanowałem silnika VAG... I jest co innego w pierwszej kolumnie jest - 3% a na drugiej jest - 0.8%. Obie wartości ujemne. Co to mówi???

                Komentarz

                • german81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1414
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  ze jest dobrze ze nie ma nieszczelnosci i komputer na podstawie odczytów z lamdy obcina paliwo poniewarz to co przepływka wyliczyła jest troszke za bogate
                  diagnostyka vag 602-614-253

                  Komentarz

                  • richi9
                    Rider
                    • 2011
                    • 427

                    #10
                    Kolega kuty na 4 łapy!!!
                    prosze daj jakąś dobra lekturę do tych nauk...J atez tak chcę... podpowiedz coś.
                    Kolego a może orientujesz sie jaki rezystor założyc zamiast pompy Sair ( by komp błęda nie puszczał), oraz zaworka od tego badziewia...Ostatnio jak się załączył ten odkurzacz to ludzie uciekali jak poparzeni.Nie wspomne że nity puszcaja i sie rozłazi ta pompa.
                    A punkcik poszedł na właściwe konto...

                    Komentarz

                    Pracuję...